မိမိ
ေမြးရပ္တိုင္းျပည္မွ ျပည္ပသို႔ သြားေရာက္၍ ပညာသင္ၾကား ရာတြင္
အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အခက္အခဲမ်ားကို ေတြ႕ႀကံဳၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိရင္းႏွီး
ကြၽမ္း၀င္ေနေသာ ၀န္းက်င္ လႈပ္ရွားျပဳမူပံုႏွင့္ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားႏွင့္
မတူ ျခားနားေသာ အေနအထား ၀န္းက်င္တြင္ မိမိ တစ္ဦးတည္း ရပ္တည္၍
ပညာသင္ၾကားႏိုင္ဖို႔ရာ၊ စိတ္ဓာတ္ခြန္အား ေတာင့္တင္းေနဖို႔ လိုအပ္သကဲ့သို႔
ေတြ႕ႀကံဳလာႏိုင္သည့္ အခက္အခဲမ်ား၏ သေဘာသဘာ၀မ်ားကို ႀကိဳတင္သိရွိနားလည္
သေဘာေပါက္ထားဖို႔လည္း လိုအပ္လွပါသည္။ သို႔မွသာ ၀န္းက်င္ အသစ္၊
အေျခအေနအသစ္တြင္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ အဆင္ေျပစြာ မိမိေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္
ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္းဆီသို႔ ေရာက္ရွိေအာင္ သင္ၾကားႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေအာက္ ေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ ပညာသင္ၾကားရန္ ႀကိဳးပမ္း
ေနေသာသူမ်ားအတြက္ မျဖစ္မေန သိရွိထားရမည့္၊ အသံုး၀င္ေသာ အခ်က္မ်ားပင္
ျဖစ္ပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာ ေက်ာင္းသားေရးရာဌာန
(The International Student Office)
ႏိုင္ငံတကာ
ေက်ာင္းသားမ်ားကို လက္ခံသင္ၾကားေပးေနသည့္ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံတကာ
ေက်ာင္းသားေရးရာဌာန (႐ံုး) ရွိပါသည္။ ႏိုင္ငံျခား ေက်ာင္းသားမ်ား
သိရွိရမည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား၊ လုိ အပ္ေသာ အကူအညီမ်ားကို ထုတ္ျပန္၊
ေထာက္ပံ့ေပးေနေသာ ဌာန(႐ံုး) ပင္ ျဖစ္၍၊ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ ပညာသင္ၾကားေနေသာ
ေက်ာင္းသားတိုင္း၊ မိမိတက္ေရာက္ေနသည့္ တကၠသိုလ္၏ ႏိုင္ငံတကာ
ေက်ာင္းသားေရးရာ ဌာနကို မျဖစ္မေန ဆက္သြယ္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ဌာနရွိ
ႏိုင္ငံ တကာ ေက်ာင္းသားေရးရာ ညႇိႏႈိင္းသူ (International Stuent adviser)
မ်ားသည္ ႏိုင္ငံျခား ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေက်ာင္းပညာ သင္ၾကားေရး၊ ေနထိုင္ေရး
ကိစၥမ်ားသာမက၊ တစ္ကိုယ္ရည္ ကိစၥမ်ားကိုပါ ကူညီေျဖရွင္း ေပးေလ့ ရွိပါသည္။
ဤကဲ့သို႔
ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းမ်ားသည္ လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရမႈ အျပည့္ရွိၿပီး၊ အဆိုပါ
ႏိုင္ငံျခား ေက်ာင္းသားေရးရာ ဌာနမွ လိုအပ္ေသာ အကူအညီကို
မေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ပါက၊ သက္ဆိုင္ရာ ေထာင္ပံ့မႈ ေပးႏိုင္မည့္ ေနရာဆီးသို႔
လမ္းညႊန္ပို႔ေဆာင္ ေပးပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ႏိုင္ငံတကာ ေက်ာင္းသား ေရးရာဌာနသည္
ႏိုင္ငံျခားေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အေရးပါေသာ အရင္း အျမစ္ဌာန တစ္ခုပင္
ျဖစ္ပါသည္။ (မိမိ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ရွိသည့္အခါ၊ ေက်ာင္းမွ
ထုတ္ျပန္ေသာ သတင္းစာ၊ စာေစာင္မ်ားကို ဖတ္႐ႈျခင္း၊
ေက်ာင္းေၾကာ္ျငာသင္ပုန္းမွ ေၾကညာခ်က္မ်ားကို ေလ့လာ ၾကည့္႐ႈျခင္း၊
အတန္းေဖာ္မ်ား၊ ပါေမာကၡမ်ား၊ ေဒသခံမ်ားႏွင့္ စကားစျမည္ ေျပာဆိုျခင္း
စသည္တို႔မွလည္း အေရးပါေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ရရွိႏိုင္ပါသည္။)
အႀကံျပဳ လက္ေဆာင္မ်ား
တစ္စံုတစ္ရာ
အကူအညီ လုိအပ္သည့္အခါတြင္ ေက်ာင္းသား ေရးရာညႇိႏႈိင္းသူမ်ားႏွင့္
သင္ၾကားေရးရာ ဆရာမ်ားဆီသို႔ ေမးျမန္ အကူအညီ ေတာင္းယူပါ။ ဤသို႔
ေမးျမန္းျခင္းသည္ ရွက္စရာ မဟုတ္သလို၊ က်႐ႈံးမႈလည္း မဟုတ္ပါ၊ ဆရာမ်ားသည္
တစ္စံု တစ္ရာ ကိစၥမရွိေပေသာ္လည္း သင္ႏွင့္ စကားစျမည္ ေျပာဆိုရန္
အၿမဲႀကိဳဆိုေနေလ့ ရွိသည္။
စာသင္ၾကားေရးရာတြင္ အတန္း၏ ေရွ႕ဆံုးတြင္ ေနရာယူျခင္းသည္ သင့္၏ သင္ၾကားေရးပို ပိုမို ထိေရာက္မႈ ရွိေစပါသည္။
သတ္မွတ္ထားသည္
စာသင္ခ်ိန္အတိုင္း လိုက္နာပါ၊ စာသင္ခ်ိန္ ေနာက္က်မွေရာက္ရွိျခင္းသည္
ဆရာႏွင့္ အျခားေသာ ေက်ာင္းသား မ်ားအား မေလးစားရာ ေရာက္ပါသည္။
မိမိတင္သြင္းရမည့္
စာတမ္းကို သတ္မွတ္ရက္ မတိုင္ခင္ တင္သြင္း ပါ။ ေနာက္က်ပါက
လက္ခံမည္မဟုတ္သလို၊ အျခားစနစ္က်ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေစာ္ကားမႈ
ျပဳရာေရာက္ေစပါသည္။
ညႇိႏိႈင္းသူမ်ား၊
ပါေမာကၡမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုသည့္အခါ လုိရင္း တိုရွင္း တည့္တည့္ေျပာဆိုပါ။
၄င္းတို႔သည္ အလုပ္မ်ားသူမ်ား ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ သူတို႔၏ အခ်ိန္ကို ေလးစားရမည္
ျဖစ္သည္။
ခ်ိန္းဆိုမႈကို အဆင္မေျပလွ်င္၊ ပြင့္လင္းရင္းႏွီးစြာ ႀကိဳတင္ေျပာဆို ပါ၊ အားနာမႈ မျပဳပါႏွင့္။
တစ္စံုတစ္ရာ
အေရးေပၚကိစၥေၾကာင့္ စာတမ္းတင္မႈ၊ စာေမးပြဲ ေျဖဆိုမႈျပဳလုပ္ႏိုင္မည္
မဟုတ္ဆိုလွ်င္ သက္ဆိုင္ရာ ပါေမာကၡဆီ သို႔ ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကပါ၊ သို႔မွသာ
လုိအပ္ေသာ အေျခအေန တစ္ခုကို ျပဳလုပ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
မိမိ တက္ေရာက္ရမည့္ တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္ရွိသည့္ အေစာပိုင္း
တြင္ အိပ္ေရး၀ေအာင္ အိပ္သင့္ပါသည္။ သို႔မွသာ အေျခအေန သစ္၊ ၀န္းက်င္သစ္ကို
ဦးေႏွာက္ၾကည္လင္စြာျဖင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ေျဖရွင္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
မ႐ိုသား ေျဖဆိုမႈမ်ား ေရွာင္က်ဥ္ပါ
အျခားသူ၏
အႀကံဉာဏ္၊ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ထုိသူ၏ တရား၀င္ခြင့္ျပဳခ်က္
မရပဲေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဖာ္ျပမႈ မရွိပဲ ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ မိမိနာမည္ျဖင့္
ေဖာ္ျပျခင္းမ်ဳိးကို ေရွာင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ မျဖစ္မေန
ေဖာ္ျပဖို႔ လုိအပ္လာပါက မည္သူဆီမွ ကိုးကားေဖာ္ျပပါသည္ကို ရွင္းလင္းစြာ
ေဖာ္ျပရမည္ ျဖစ္သည္။ အင္တာနက္မွ သတင္းအခ်က္ အလက္မ်ား ရယူေဖာ္ျပရာတြင္လည္း
မူလရင္းျမစ္ကို ေဖာ္ျပေပးရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ စာေမးပြဲ ေျဖဆိုမႈမ်ားတြင္
မ႐ိုးသားေသာ ေျဖဆိုျခင္း၊ စာအုပ္ မ်ားမွ တိုက္႐ိုက္ကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္း၊
သက္ဆိုင္ရာ ညႊန္းဆိုမႈမ်ား ေဖာ္ျပမႈ မရွိျခင္းတို႔ကို လက္ခံမႈ မရွိပါ။
ေက်ာင္းမွ ထုတ္ပစ္သည္အထိ အျပစ္ေပး အေရးယူၾကေလ့ ရွိပါသည္။
ပါေမာကၡမ်ား အကဲျဖတ္ အမွတ္ေပးပံု
အေနာက္ႏိုင္ငံ
တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ အာရွတကၠသိုလ္ အမ်ားစုတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အဆင့္
(grade) ကို သတ္မွတ္ ေဖာ္ျပၾကရာတြင္ အဂၤလိပ္ အကၡရာျဖင့္ ေဖာ္ျပၾကေလ့
ရွိပါသည္။ 'A' သည္ အေတာ္ဆံုး အဆင့္ (the best grade)၊ 'B' သည္ ေတာ္ေသာ္
အဆင့္ (good grade)၊ 'C' သသည္ ပ်မ္းမွ်အဆင့္ (average)၊ 'D' သည္
ညံ့ေသာအဆင့္ (Poor) ႏွင့္ 'F' သည္ က်ဆံုးမႈအဆင့္ (Failing) ကို ကိုယ္စားျပဳ
ေဖာ္ျပျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္မူ `+´ ႏွင့္ `-´ ကို
grade ၏ ေနာက္တြင္ ကပ္၍ ေဖာက္ျပၾကပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ A+, A, A- စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ၿပီး၊ A+ သည္ အေကာင္းဆံုး အဆင့္ကို ကိုယ္စားျပဳျခင္း ျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းသားမ်ားသည္
စာသင္ခ်ိန္ကာလ တစ္ခ်ိန္ (a semester) တြင္ သင္႐ိုးေလးခု (Four Course) ကို
အမ်ားအားျဖင့္ ယူရေလ့ ရွိၿပီး Course တစ္ခုကို Credit အမွတ္မ်ားျဖင့္
ကိုယ္စားျပဳၾကေလ့ ရွိပါသည္။ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းႏွင့္ တစ္ေက်ာင္း Credit
ရမွတ္ ေပးပို႔ျခင္း မတူညီၾက ေသာ္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ 'Course' တစ္ခုအတြက္
Credit (3-4) အတြင္း ရွိၾကပါသည္။ 'Course' တစ္ခုစီ၏ ရမွတ္ (marks)
သို႔မဟုတ္ အဆင့္ (grade) မ်ားသည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ
အခ်က္မ်ားေပၚ တြင္ မူတည္ပါသည္။
- စာသင္ႏွစ္လယ္ စာေမးပြဲ ( A midterm examination)
ဤစာေမးပြဲမ်ားကို
အတန္းထဲတြင္ ေျဖဆိုၾကရေလ့ ရွိၿပီး၊ အိမ္သို႔ ယူ၍ ေျဖဆိုၾကရသည္လည္း
ရွိပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ ဖတ္စာအုပ္ေပၚ အေျခခံ ေမးေသာ္လည္း၊ အျခားသူမ်ားကို
ေမးျမန္းလို႔ မရပါ။
- သုေတသနစာတမ္း (A research paper)
သင္႐ိုးၿပီးစီးသြားသည့္
အခ်ိန္တြင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သင္႐ိုး ကာလအတြင္း ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စာမ်က္ႏွာ ၅
မ်က္ႏွာမွ ၁၀ မ်က္ႏွာ အထိ ေရးၾကေလ့ ရွိပါသည္။ မိမိစာတမ္း သုေတသနအတြက္
စာၾကည့္ တိုက္ကို အဓိက အားကိုးၾကရမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ပါေမာကၡမ်ားမွလည္း သက္
ဆိုင္ရာ လုိအပ္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ညႊန္ျပေလ့ ရွိပါသည္။ ကိုယ္ ၏
စာတမ္းေရးသားခ်က္သည္ ရွင္းလင္းၿပီး၊ လုိရင္းကို ထိေရာက္ရမည္ ျဖစ္သည္။
- လက္ေတြ႕ျပသနာ ေျဖရွင္းႏိုင္မႈ
(problem sets or Laboratory work)
စီးပြားေရး၊ သခ်ၤာ၊ သိပၸံႏွင့္ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ေမးခြန္း
သို႔မဟုတ္ ပုစၧာတစ္ရပ္ကို ေမးၿပီး အေျဖရွာခိုင္းသည့္ လက္ေတြ႕
ေျဖဆိုခ်က္ကို အပတ္တိုင္း ေျဖဆိုၾကရပါသည္။ တစ္ဦးခ်င္း သို႔မဟုတ္
အစုအဖြဲ႕အလိုက္ ေျဖဆိုၾကရပါသည္။
- လုိရင္းတုိရွင္း ေရးသားျခင္း (Short papers)
အခ်ဳိ႕ေသာ
လူမႈေရးနယ္ပယ္ ဘာသာရပ္မ်ားအတြက္မူ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္
လုိတုိရွင္း စာတမ္းမ်ား ေရးသားၾကရပါသည္။ တစ္ခါ တရံတြင္ ပါေမာကၡမ်ားသည္
ေက်ာင္းသားမ်ားအား ၄င္းတို႔ဖတ္႐ႈထား ေသာ အေၾကာင္းအရာ၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကို
ေရးခိုင္းေလ့ ရွိပါသည္။
- ဉာဏ္စမ္း ေမးျမန္းျခင္း (Quizzes)
အတန္းထဲတြင္
ေပးထားေသာ၊ ျပဌာန္းထားေသာ သင္ခန္းစားမ်ား ကို ဖတ္႐ႈျခင္း ရွိမရွိ၊
နားလည္သေဘာေပါက္ျခင္း ရွိမရွိကို စမ္းသပ္သည့္ အေနျဖင့္ ပါေမာကၡမ်ားသည္
မေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို ေမးျမန္းေလ့ ရွိပါသည္။
- ေနာက္ဆံုး စာေမးပြဲ (A Final Exam)
စာေမးပြဲ
စစ္ေဆးရမည့္ အခ်ိန္ကာလတြင္ ေျဖဆိုၾကရမည္ျဖစ္ၿပီး၊ အခ်ိန္အားျဖင့္
(၂)နာရီၾကာျမင့္ေလ့ ရွိပါသည္။ ဤသို႔ ေျဖဆိုရျခင္း မရွိ ပါက၊ သုေတသန စာတမ္း
(research paper) တင္သြင္းရျခင္း၊ အိမ္တြင္း စာေမးပြဲေျဖဆိုရျခင္း
(take-home exam) တုိ႔ကို လုပ္ေဆာင္ရမည္ ျဖစ္သည္။
- အတန္းတြင္း ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ပါ၀င္ျခင္း
(Class Participation)
အတန္းတြင္
ေဆြးေႏြးမႈမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေလ၊ သင္ယူမႈ ထိေရာက္ ေလဟု ယူဆထားသျဖင့္၊
ေက်ာင္းသားတိုင္း၊ အတန္းတြင္း ေဆြးေႏြးမႈ၊ တင္ျပေျပာဆိုမႈ၊ အျပန္အလွန္
ေျဖဆိုမႈမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾက ရပါ သည္။ ရမွတ္အဆင့္ (10-30%) သည္
အဆိုပါ အတန္းတြင္ ပါ၀င္မႈေပၚ တြင္ မူတည္ေလ့ ရွိပါသည္။
ႏိုင္ငံရပ္ျခား သင္ယူမႈ၏ စိန္ေခၚခ်က္မ်ား
အခ်ဳိ႕ေသာ
ပညာေရးစနစ္မ်ားသည္ တကၠသုိလ္သို႔ မ၀င္ေရာက္ခင္ (၁၂)ႏွစ္ခန္႔
သင္ၾကားခဲ့ၾကရပါသည္။ အခ်ဳိ႕စနစ္တြင္ တကၠသိုလ္ အႀကိဳ သင္တန္းမ်ား
တက္ေရာက္ၾကရသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဘြဲ႕ဒီဂရီ ပထမႏွစ္ သင္ယူရာတြင္ ကြာဟခ်က္
မရွိေစရန္၊ ႀကိဳတင္ေလ့လာမႈမ်ား ျပဳထားသင့္ ပါသည္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခား
တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ စိစစ္ရ ေသာ စာစီစာကံုး ေရး သားရမႈမ်ား၊
သုေတ သန စာတမ္းမ်ား၊ ေက်ာင္းတြင္ စကား
အေျခအတင္ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးရမႈမ်ား ပါ၀င္လုပ္ေဆာင္ ၾကရပါသည္။ ဤသို႔ေသာ
အေျခအေနသည္ အခ်ဳိ႕ေသာ ႏိုင္ငံျခား ေက်ာင္းသားမ်ားအဖို႔ အသစ္အဆန္း
ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနတတ္ကာ၊ ရင္းႏွီးကြၽမ္း၀င္ေအာင္ ႀကိဳ တင္ျပင္ဆင္
ထားသင့္ပါသည္။
ယဥ္ေက်းမႈ ေရွာ့ခ္ျဖစ္ျခင္း
တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္
ေရေျမေတာေတာင္၊ ေနထိုင္စားေသာက္မႈ ဟန္ပန္ပံုစံႏွင့္ အေတြးအေခၚ အယူအဆတုို႔
ျခားနားသည့္ ၀န္းက်င္ အသစ္ကို ေရာက္ရွိသြားသည့္အခါတြင္ ေတြ႕ႀကံဳခံစားရသည့္
ခံစားမႈကို ယဥ္ေက်းေရွာ့ခ္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။ ရင္းႏွီးကြၽမ္း၀င္ေနေသာ
ပတ္ ၀န္းက်င္၊ မိသားစုႏွင့္ ေထာက္ပံ့မႈ ပံုစံတို႔ႏွင့္ ေ၀းကြာသြားသည့္အခါ
လူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အဆိုပါ ယဥ္ေက်းမႈ ေရွာ့ခ္ကို ခံစားၾကရပါသည္။ ၄င္း၏
သေဘာသဘာ၀ကို ႀကိဳတင္သိရွိ နားလည္သေဘာေပါက္ထားၿပီ၊
မည္သို႔ရင္ဆုိင္သင့္သည္ကို သိရွိထားျခင္းျဖင့္၊ အေတာ္အတန္ အဟန္႔ အတားကို
ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္လႊားသြားႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ယဥ္ေက်းမႈ
ေရွာ့ခ္၏ လကၡရပ္မ်ားမွာ-စိတ္လႈပ္ရွားျခင္း စိတ္ဓာတ္ က်ျခင္း သို႔မဟုတ္
ေဒၚသထြက္ျခင္း၊ စိတ္႐ႈတ္ေထြး အထီက်န္းမႈကို ခံစား ရျခင္း၊
စားခ်င္ေသာက္ခ်င္စိတ္ ပ်က္ၿပီး အိပ္ေရးပ်က္မႈကို ခံစားရျခင္း၊
ေပ်ာ္ရႊင္တက္ႂြကရႊင္လန္းမႈမ်ား ေပ်ာက္ဆံုးသလုိ ခံစားရျခင္းႏွင့္ ေခါင္း
ကိုက္မႈ သို႔မဟုတ္ ဗိုက္ေအာင့္မႈမ်ဳိး ခံစားရျခင္းတုိ႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ယဥ္ေက်းမႈေရွာ့ခ္တြင္
ျဖတ္သန္းမႈ အဆင့္မ်ား ရွိပါသည္။ အဆင့္ ျဖတ္သန္းမႈ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး
မတူညီၾကေသာ္လည္း ေတြ႕ႀကံဳရမည့္ အဆင့္မ်ားသည္ကား တက္ေရာက္ရမည့္ တကၠသိုလ္သို႔
ေရာက္ရွိသြား သည့္အခါ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ၊ တက္ႂြကမႈ သိခ်င္မႈတုိ႔ျဖင့္
ျပည့္လွ်ံေနမည္ ျဖစ္ သည္။ ထိုအဆင့္ၿပီးေနာက္ အသစ္ေတြ႕ရွိ ရင္ဆိုင္ရေသာ
အိမ္ရွင္ ယဥ္ ေက်းမႈႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ မရွိမႈကို
စတင္ေတြ႕ႀကံဳႏိုင္ပါသည္။ စိတ္႐ႈတ္ေထြး၊ စိတ္ဓာတ္က်မႈမ်ား ခံစားရႏိုင္ပါသည္။
ထိုအခါတြင္ ယဥ္ ေက်းမႈခ်င္း ႏႈိင္းယွဥ္မႈမ်ား၊ ခုခံတြန္းလွန္လိုစိတ္မ်ား၊
ေရွာင္လႊဲမရဟူေသာ ခံစားမႈမ်ား ေတြ႕ႀကံဳရမည္ ျဖစ္သည္။ ဤအဆင့္ၿပီးေနာက္
အေတာ္အသင့္ ေတြ႕ႀကံဳ ျဖတ္သန္းၿပီးေသာအခါ ၀န္းက်င္အသစ္ႏွင့္ ဟန္ခ်က္ညီ ထူ
ေထာင္ လာႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ မွီခိုလိုစိတ္မ်ား ေလ်ာ့ပါးလာၿပီး၊ လြတ္လပ္
ေပါ့ပါးမႈမ်ား ရရွိလာမည္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ မူရင္းယဥ္ေက်းမႈ အခံႏွင့္
အသစ္ေတြ႕ႀကံဳ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို မွ်ေ၀ခံစား နားလည္လာႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။
ဤကဲ့သို႔ေသာ
ယဥ္ေက်းမႈေရွာ့ခ္ အဆင့္ကို ျဖတ္သန္းေနစဥ္ သတိ ျပဳရမည့္
အခ်က္မ်ားမွာ-တုန္႔ျပန္မႈသည္ ပံုမွန္ အေနအားျဖစ္သည္ကို သိရွိ ပါ၊
ေက်ာင္းပရ၀ွဏ္အတြင္းရွိ ေက်ာင္းသားေရးရာ ညႇိႏႈိင္းေရးမွဴးမ်ားႏွင့္
ေတြ႕ဆံုေျပာဆိုပါ၊ အျခားေသာ ႏိုင္ငံတကာ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေထာက္
ပံ့ႏိုင္မႈကို ရွာေဖြပါ၊ ဌာေနယဥ္ေက်းမႈသေဘာကို သင္ၾကားကူညီေပးႏိုင္ မည့္
ေဒသခံ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ မိတ္ဖြဲ႔ပါ၊ ေက်ာင္းသားေရးရာ လႈပ္ ရွားမႈတြင္
တက္ႂြကစြာ ပါ၀င္ပါ၊ သီးခံမႈ၊ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္မႈႏွင့္ စိတ္ ကို က်ယ္က်ယ္
ဖြင့္ထားႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ၊ ဟာသရယ္ေမာစရာမ်ားကို မျပတ္ထိေတြ႕ေပးပါ၊
စသည္တို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ
အခ်က္မ်ားသည္ 'Myanmarstydyabroad. org' ၀က္ဘ္ဆိုက္မွ 'Tips For Success'
ကို ဆီေလ်ာ္စြာ ဘာသာျပန္ဆို ထားျခင္း ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္
ပညာသင္ၾကားသည့္ သူမ်ား၊ စေကာ လားရွစ္ပ္ ျဖင့္ ပညာသင္ယူမည့္ သူမ်ားအတြက္
ႀကိဳတင္သိရွိထား သင့္ေသာ အခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အေျခအေနတစ္ခုကို
မေတြ႕ႀကံဳခင္ ႀကိဳတင္ သိရွိ နားလည္ထားျခင္းျဖင့္ မိမိရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို
ေအာင္ျမင္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္စြာျဖင့္
ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္း ပင္ ျဖစ္ပါသည္။





1 comments:
ကိုခ်ဲ အားေပးပါတယ္ ေကာင္းတယ္ဗ်ာ
ခုအင္တာနက္ကေဖးမွာလုပ္ေနတာ ဆိုင္ကပီစီေတြက ေကာ္နက္၇ွင္ကိုလက့္ေတာ့ကိုခ်ိက္ခ်င္တာမ၇ဘူးၿဖစ္ေနတယ္
ဘာေၿကာင့္လည္ူကိုခ်ဲေ၇ ေက်းဇူးၿပဳၿပီးေၿဖေပးပါဦး
Post a Comment
(အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ) မိမိသည္သာလ်ွင္ မိမိ၏ အားထားရာျဖစ္သည္။