႐ုရွားတြင္ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရာ ျမန္မာေလယာဥ္မွဴးႏွစ္ဦး ေသဆံုး




အန္တိုေနာ့ဗ္ - ၁၄၈ (Antonov-148) အမ်ဳိးအစား ေလယာဥ္သည္ စမ္းသပ္ပ်ံသန္းေနစဥ္ ႐ုရွားႏိုင္ငံရွိ ဗို႐ုိနဲ႔ဇ်္ (Voronezh) ႏွင့္ ဘဲလ္ဂိုေရာ့ဒ္ (Belgorod) ေဒသတုိ႔၏ၾကားတြင္ ပ်က္က်သြားသည္။
မ်က္ျမင္သက္ေသမ်ား အစီရင္ခံခ်က္အရ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းမွာ ပ်ံသန္းေနစဥ္ ေလယာဥ္၏ အေတာင္တစ္ဖက္ ျပဳတ္ထြက္သြားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ မ်က္ျမင္သက္ေသမ်ားက ေပါက္ကြဲသံၾကားရၿပီးေနာက္ ေလထဲမွာရွိေနစဥ္မွာပင္ အေတာင္တစ္ဖက္ႏွင့္ အၿမီးျပဳတ္က်သည္အား ေတြ႕ရေၾကာင္း ေျပာသည္။ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းႏွင့္ မူႀကိဳေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းဖက္သို႔ ေလယာဥ္က်လာေသာ္လည္း ေလယာဥ္မွဴးမ်ားက လူေနရပ္ကြက္ႏွင့္လြတ္ေသာ ေနရာသို႔ က်သြားေစႏိုင္ခဲ့သည္။
ေလယာဥ္ေပၚတြင္ လူေျခာက္ဦးပါရွိေၾကာင္း၊ အားလံုးေသဆံုးသြားေၾကာင္း၊ ထိုသူတို႔၏ ႐ုပ္အေလာင္းမ်ားအား ေတြ႕ရွိၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ႐ုရွားႏိုင္ငံ၏ အီတာတာ့စ္ (Itar-Tass) သတင္းဌာနမွ ႐ုရွား၏ အေရးေပၚကိစၥမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ဝန္ႀကီးဌာန Russian Emergencies Ministry ၏ ေဒသခံဌာနတစ္ခုအား ကိုးကား၍ေျပာသည္။
စံုစမ္းစစ္ေဆးသူမ်ားသည္ “ဘလက္ေဘာက္စ္” (Black Box) ဟုလည္းေခၚေသာ ပ်ံသန္းမႈ အခ်က္အလက္မ်ား မွတ္တမ္းတင္သည့္ flight recorders အားေတြ႕ရွိၿပီး အခ်က္အလက္မ်ား စစ္ေဆးရန္အတြက္ ေပးပို႔လုိက္ၿပီးျဖစ္သည္။ ႐ုရွားႏိုင္ငံ၏ အင္တာဖက္စ္ (Russia's Interfax) သတင္းဌာန၏ေျပာၾကားခ်က္အရ ၎ေလယာဥ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေလတပ္ (Myanmar Air Force) အတြက္ျဖစ္ၿပီး စမ္းသပ္ပ်ံသန္းေနစဥ္ ပ်က္က်ျခင္းျဖစ္ရာ ေသဆံုးသူ ေျခာက္ဦးအနက္ ႏွစ္ဦးမွာ ျမန္မာေလယာဥ္မွဴးမ်ားျဖစ္သည္။
ေလယာဥ္သည္ လူေနရပ္မဟုတ္ေသာ ေနရာတြင္ ပ်က္က်ၿပီး နာရီအတန္ၾကာ မီးေလာင္ေနေၾကာင္း၊ ေျမျပင္ေပၚရွိ လူအထိအခုိက္မရွိေၾကာင္း ႐ုရွား၏ အေရးေပၚ ကိစၥမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ဝန္ႀကီးဌာန (Russian Emergencies Ministry) ကေျပာသည္။ အန္တုိေနာ့ဗ္ - ၁၄၈ (Antonov-148) အမ်ဳိးအစား ေလယာဥ္တြင္ ေနာက္ဆံုးေပၚ နည္းပညာမ်ား သံုးထားၿပီး၊ ယူကရိန္း (Ukraine) ႏွင့္ ႐ုရွား (Russia) အျပင္ အျခား ႏိုင္ငံ ၁၃ ႏိုင္ငံ ပူးေပါင္းထုတ္လုပ္ထားေသာ ေလယာဥ္ျဖစ္သည္။
ခရီးသည္ ၁၀၀ အထိ တင္ေဆာင္ႏိုင္ၿပီး ခရီးသည္ႏွင့္ ကုန္ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုး တင္ေဆာင္ရန္ အသံုးျပဳႏိုင္သည္။ ခရီးသည္ အမ်ားဆံုး ၈၀ ဟုေဖာ္ျပေသာ သတင္းမ်ားလည္းရွိသည္။ ၎သည္ Turbofan ဂ်က္အင္ဂ်င္ ၂ လံုးတက္ ေလယာဥ္ျဖစ္သည္။

ပ်က္က်သြားေသာ ေလယာဥ္ႏွင့္ အမ်ဳိးတူေသာ အန္တိုေနာ့ဗ္ - ၁၄၈ (Antonov-148) အမ်ဳိးအစား ေလယာဥ္တစ္စီး

အန္တိုေနာ့ဗ္ - ၁၄၈ (Antonov-148) အမ်ဳိးအစား ေလယာဥ္မ်ားအား အသံုးျပဳသည့္ တစ္ခုတည္းေသာ ႐ုရွားေလေၾကာင္းမွာ GTK “Rossiya” က ၎ေလယာဥ္၏ ထိန္းခ်ဳပ္ပ်ံသန္းေသာ (Flight Control) စနစ္သည္ ပံုမွန္ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ား ပ်ံသန္းရန္အတြက္ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈမရွိဟု ေျပာေၾကာင္း RIA Novosti သတင္းဌာနမွ အစီရင္ခံသည္။ ေလေၾကာင္းမွ ၎ေလယာဥ္အား စမ္းသပ္ပ်ံသန္းရာတြင္ နည္းပညာပုိင္းဆိုင္ရာ ျပႆနာေပါင္း ၂၀၀ ေတြ႕ရသည္။
အန္တိုေနာ့ဗ္ - ၁၄၈ (Antonov-148) အမ်ဳိးအစားေလယာဥ္၏ cockpit
ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈအား စံုစမ္းစစ္ေဆးေနေသာ အဖြဲ႕သည္ ရာဇဝတ္မႈ ေျမာက္ျခင္းရွိ၊ မရွိအား သံုးသပ္ၾကသည္။ လူႏွစ္ဦးႏွင့္အထက္ ေသဆံုးမႈျဖစ္ေစေသာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လံုၿခံဳမႈႏွင့္ လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္မႈ စည္းမ်ဥ္းမ်ား ခ်ဳိးေဖာက္မႈ (violation of traffic security and operating rules) ရွိ၊ မရွိအား စံုစမ္းစစ္ေဆးမည္ျဖစ္သည္။
႐ုရွားႏိုင္ငံ၏ “သီဗြိဳက္စ္ေအာ့ဖ္ရပ္ရွား” (The Voice Of Russia) သတင္းဌာနမွ သတင္းအရမူ ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈမွာ အၾကမ္းဖက္တုိက္ခိုက္မႈ (Terror attack) လည္းျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု စံုစမ္းစစ္ေဆး ေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ားက ေျပာသည္။ အျခားျဖစ္ႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရင္းမ်ားမွာ လူ၏အမွားအယြင္း (Human Error)၊ စက္ပုိင္းဆိုင္ရာ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈ (Mechanical fault)၊ အဆင့္မမွီ ေသာ အစိတ္အပုိင္းမ်ား (Substandard parts) ႏွင့္ ေလာင္စာရည္တြင္ အျခားပစၥည္းမ်ား ေရာေႏွာထားျခင္း (Adulterated fuel) တို႔လည္း ပါဝင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

0 comments:

Post a Comment

(အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ) မိမိသည္သာလ်ွင္ မိမိ၏ အားထားရာျဖစ္သည္။

 
IT sharing © 2012 | Designed by LogosDatabase.com, in collaboration with Credit Card Machines, Corporate Headquarters and Motivational Quotes