ဘာသာေရး ဖိုရမ္ဘက္မွာ အျမင္မတူတာေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရေတာ့ ကိုယ္ကိုတိုင္ေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာပါလိမ့္လို႔ သိပ္မေသျခာဘူး ျဖစ္သြားတယ္ဗ်ာ....ဗုဒၶဘာသာျခင္းအတူတူေတာင္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၅၀၀ ေက်ာ္မွာ ယံုၾကည္မႈေပါင္း အမ်ားအျပားကြဲျပားသြား ၾကတာေတြရတယ္...ေထရ၀ါဒ အရေတာ့ ပတိကတ္ သံုးပံုမွာ ပါတဲ့အတိုင္း တေသြမတိမ္း ယူခဲၾကေပမဲ႔လို႔....အခ်ိဳ႔က ၀တ္နည္းေတြ တင္ၾကပ္လြန္းလို႔ တမ်ိဳးတစ္ဖံု ကြဲထြက္ၾကျပန္တယ္...အခ်ိဳ႔ကေတာ့ အက်င့္ကေန႔ အသိမျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး အေတြးအေခၚ ဥာဏ္နဲ႔ စဥ္ျခင္စဥ္းစားျခင္းအားျဖင့္သာ နိဗာန္ကို သိႏိုင္မယ္ဆိုၿပီး ခြဲထြက္ခဲ့ၾကတယ္...အခ်ိဳ႔ကေတာ့ က်င့္ပံုက်င့္နည္း မတူလို႔ ခြဲထြက္သြားၾကတယ္...
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗာန္ စံ၀င္ၿပီးေနာက္ပိုင္း အဓိက ျပႆနာတက္တာကေတာ့ နိဗာန္ဟာ ဘံုတစ္ခုအေနနဲ႔ သီးျခားရွိမႈနဲ႔.....နိဗာန္ဟာ ဘံုမဟုတ္ ဘာအရာမွ မရွိတဲ့ အရာႀကီးလို႔ သုညတ သေဘာတရားေတြနဲ႔ စတဲ့စတဲ့ နိဗာန္အျမင္ မတူညီမွဴေတြနဲ႔ သေဘာထားေတြကြဲလြဲၾကပါတယ္...မယံုၾကည္သူေတြကို အျပစ္မဆိုႏိုင္တဲ့ ခိုင္လံုတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ စာေပေရးသားမွဴ မရွိျခင္းဟာ အဓိကအက်ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္...စာေပအေ၇းအသား မရွိတဲ့အတြက္ ႏႈတ္တိုက္ အာဂံုေတြဟာ တည္ျမဲမႈ မရွိပါဘူး...ဒါဟာ အင္မတန္ စိုးရိမ္စရာေကာင္းပါတယ္...ထို႔ေၾကာင့္ ကြဲလြဲလိုက ကြဲလြဲႏိုင္ပါတယ္....ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဘာသာတည္ေထာင္သူမဟုတ္ပါဘူး...ယံုၾကည္မႈတခုေပၚမွာ ရက္တည္ေနသူလို႔ ဆိုလိုမည္ဆို ဆိုလိုႏိုင္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္...သူ႔ရဲ ယံုၾကည့္္မႈဟာ ေလာကလြန္တဲ့ ေနရာ တစ္ခုရွိရမယ္...အဲဒီေနရာ ကိုနိဗာန္လို႔ ပညတ္ခဲတယ္...အဲဒီေနရာကို ေရာက္ဖို႔ အဂၤါရွစ္ပါးရွိတယ္ တစ္ခုတည္းေသာ္ လမ္းရွိတယ္...အဲဒီလမ္းအတိုင္းသြားရင္ ကိေလသာေတြ ကုန္ကုန္သြားၿပီး ေနာက္ဆံုး နိဗာန္ကို စံ၀င္ရမယ္...
သို႔ေသာ္ ေနာက္ဘ၀ ဆက္ရွိမယ္ မရွိမယ္ကိတ္စဟာ ယခုလက္ရွိ ဖိုရမ္ထဲမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာပါ...ေနာင္ဘ၀ ဆိုတာ မရွိရင္ ေသတဲ့လူေတြ ေမြးတဲ့လူေတြ ကိတ္စဟာ ေလာဂ်စ္ကယ္ မျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္...ဒါကၽြန္ေတာ္အျမင္ပါ...လႊတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲႏိုင္သမို႔ ကၽြန္ေတာလည္း သူတို႔နဲ႔ ကြဲလြဲေနပါတယ္...ေနာင္ဘ၀အေၾကာင္းစဥ္းစားရင္ မိတ္စာဒိဌိ ဆိုေတာ့ သိပ္ေတာ့ သေဘာမေတြဘူးဗ်..ဘာသာေရးကို အဓိကေလ့လာတဲ့ လူေတြဟာ ေနာင္ဘ၀အတြက္ ေလ့လာၾကတယ္...ေသလြန္ျခင္းရဲ့ေနာက္ကြယ္အတြက္ ေလ့လာၾကတဲ့လူေတြဟာ အမ်ားစု ျဖစ္ေနမယ္လို႔ ထင္တယ္...အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဗုဒၶဟာ ေနာင္ဘ၀ ကို ငါမေဟာဘူးကြာ ဆိုရင္ ဗုဒၶကို ယံုၾကည့္သူ ရွိမွာမဟုတ္ဘူး...ဒီပုဂိဳလ္ဟာ ေသလြန္ျခင္းေနာက္ကြယ္ေတာင္ မသိရင္ ေသၿပီး နိဗာန္ေရာက္ေၾကာင္း ဘယ္လိုသိႏိုင္မွာလည္း ဆိုတဲ့ ၀ိစိကိတ္စေတြ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္မွာပဲ...ဒီအတြက္ ဗုဒၶမွာ အေျဖရွိကို ရွိရမယ္....ဟုတ္ပါတယ္ ေနာက္ဘ၀ အတြက္ အေတြးဟာ မ၀င္သင့္တဲ့ အေတြး အက်င့္ေကာင္းရဲ့ အစမွ်အမဟုတ္တဲ့ အေတြးပါ....ဘ၀ကိုတြယ္တာေနတက္တဲ့ ဒိဌိ တစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္...ဒီဒိဌိက ဘ၀ကို တြယ္တက္တာမို႔ ယခုလက္ရွိ ပစၥဴပန္ တည့္တည့္ကိုပဲ ရႈသင့္ မွတ္သင့္ပါတယ္လို႔...အတိအလင္း ေျပာၾကားထားပါတယ္...
ခုေခတ္က ၾကားျဖတ္လမ္းေတြသံုးၿပီးလိုက္တာေတြ ေတြ႔ရတယ္ဗ်ာ..ျမတ္စြာဘုရားက သီလမွာစင္ၾကယ္ေနတဲ့အျမင္ေတြနဲ႔ သမထစ်ာန္ ေတြကို ေလးဆင့္အထိ ေရာက္ၿပီးေတာ့မွ....ဒီစ်ာန္တရားေတြနဲ႔ ျဖစ္ပ်က္ရႈလိုက္ေတာ့မွ ၀ိပႆနာျဖစ္....ေနာက္ဆံု အရဟတ္တ မတ္ဖိုလ္ ဆိုက္ေရာက္တာပါဘဲ....ခုေခတ္မွာေတာ့ စ်ာန္ေလးဆင့္အထိတက္စရာမလို....အခံ သမထေလာက္နဲ႔ ၀ိပႆနာ သြားရႈေတာ့ သမထ သမာဓိ အျပည့္မရဘဲ ၀ိပႆနာသြားရႈေတာ့ တိုင္ေတြပတ္ကုန္ၿပီး ဘာမွ်မျမင္တဲ့ လူမျမင္ ျဖစ္ကုန္ၾကေရာ....သေဘာကေတာ့ ေလယာဥ္တဆင္း အရိႈန္မရေသးဘဲ ေလေပၚတက္သလို ျဖစ္ေနပါလိမ္႔မယ္...
ဒီေတာ့ နိဂံုးခ်ဴပ္ရရင္ျဖင့္....ျမတ္စြာဘုရားကို တကယ္ယံုၾကည္တယ္ဆိုရင္ မဟာသတိပဌာန္န သုတ္ေတာ္ႀကီးအတိုင္ ေလ့က်င့္ၿပီး စ်ာန္အဆင့္ဆင့္ ျပည့္ေအာင္တက္ပါ...ၿပီးမွ အားလံုျဖတ္ခ်ပါ...ဒါမွ နိဗာန္ခ်မ္သာစစ္စစ္ကို ရရွိမွာပါ...ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒီယံုၾကည့္မႈတစ္ခုတည္းနဲ႔ ဘ၀ကို ရပ္တည္ေနမွာပါ....အမွန္တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး....လူရူး ပုတုတစ္ေယာက္ပါဘဲ...




1 comments:
တယ္ဟုက္ပါလားဘာသာေ၇းေတြကိုသိေနသားဘဲ
Post a Comment
(အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ) မိမိသည္သာလ်ွင္ မိမိ၏ အားထားရာျဖစ္သည္။