ဓာတ္ဆီေပါက္ေဈးမ်ား တစ္လအတြင္း ၁၅ ရာႏႈန္း ျမင့္တက္




ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ပုဂၢလိကစက္သုံးဆီအေရာင္းဆုိင္တစ္ဆုိင္ေရွ႕၌ ဓာတ္ဆီထည့္ရန္ ေစာင့္ဆုိုင္းေနေသာ ကားတန္းကုိေတြ႕ရစဥ္။ မတ္လ ၉ ရက္ေန႔ ဓာတ္ဆီေဈးႏႈန္းမွာ တစ္ဂါလန္ ၃,၉၀၀ က်ပ္ ျဖစ္သည္။
ဓာတ္ပုံ-ေအးေဇာ္မ်ဳိး
ဓာတ္ဆီ ျပင္ပအေရာင္းအ၀ယ္ေဈးမ်ားမွာ ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီး မ်ားအျပင္ နယ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ပါ တစ္လအတြင္း ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ျမင့္ တက္ခဲ့ၿပီး နယ္ေဈးမ်ားမွာ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔တြင္ တစ္ဂါလန္လွ်င္ အျမင့္ဆံုး က်ပ္ ၄,၈၀၀ ခန္႔အထိ ေရာက္ရွိခဲ့ေၾကာင္း ျပင္ပစက္သံုးဆီ အေရာင္းဆိုင္မ်ားက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ဓာတ္ဆီေဈးႏႈန္းမ်ားမွာ ေဖေဖာ္၀ါရီလ အေစာပိုင္း တြင္ တစ္ဂါလန္လွ်င္ အျပင္ေပါက္ေဈး က်ပ္ ၃,၂၀၀ ခန္႔မွ ေဖေဖာ္၀ါရီ လကုန္ပိုင္းႏွင့္ မတ္လ ၆ ရက္ေန႔အထိ တစ္ဂါလန္လွ်င္ က်ပ္ ၃,၆၀၀ အထိ ေဈးျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး မတ္လ ၈ ရက္ေန႔တြင္မူ က်ပ္ ၃,၈၀၀ အထိ ျမင့္တက္လာခဲ့သည္။
"ပြင့္လင္းရာသီေရာက္လာလို႔၊ နယ္ ၀ယ္လိုအား မ်ားလာလို႔ပါ။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္ တိုင္း သႀကၤန္နားနီးခ်ိန္န႔ဲ ပြင့္လင္းရာသီဆို ဆီ၀ယ္လိုအား မ်ားတတ္ပါတယ္" ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ျပင္ပစက္သံုးဆီ အေရာင္းဆိုင္ တစ္ဆုိင္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ရွိ ပုဂၢလိကအေရာင္းဆိုင္မ်ားတြင္ တန္းစီရရွိသည့္ ဓာတ္ဆီ ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါးအား ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္း၊ ျပည္၊ ေမာ္လ ၿမိဳင္၊ စစ္ကိုင္း၊ ျမစ္ႀကီးနား စသည့္ ေဒသမ်ားသို႔ တင္ပို႔ေၾကာင္း ျပင္ပအေရာင္းဆိုင္မ်ားက ေျပာသည္။
တင္ပို႔သည့္ေဒသေပၚ မူတည္ကာ ဓာတ္ဆီေပါက္ေဈးမ်ားလည္း ကြာျခားၿပီး ပုဂံ၊ စစ္ကိုင္းကဲ့သို႔ ေဒသမ်ားတြင္ တစ္ဂါလန္လွ်င္ က်ပ္ ၄,၃၀၀ ခန္႔ ေပါက္ေၾကာင္း ၎အေရာင္းဆိုင္မ်ားက ေျပာသည္။
ဒီဇယ္ကိုမူ နယ္သို႔တင္ပို႔မႈနည္း ေသာ္လည္း ဖားကန္႔သို႔ အဓိကတင္ပို႔ ေၾကာင္း အျခားေသာ အေရာင္းဆိုင္ တစ္ဆိုင္က ေျပာသည္။
"တစ္ရက္ကို ဓာတ္ဆီပီပါ ၄၀ (တစ္ပီပါ ဂါလန္ ၅၀)ေလာက္ ဆိုင္ကို ၀င္ပါတယ္"ဟု ၎က ေျပာသည္။
ျမစ္ႀကီးနားကဲ့သို႔ ရန္ကုန္မွ ဓာတ္ဆီ တင္ပို႔သည့္ေဒသမ်ားအနက္ ပုဂၢလိက စက္သံုးဆီ ႏွစ္ဆိုင္ရွိသည့္ ေဒသတစ္ခုတြင္မူ အျပင္ ဓာတ္ဆီေဈးႏႈန္းမ်ားမွာ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔တြင္ အျပင္ဆိုင္မွ ေကာက္ေဈး တစ္ဂါလန္လွ်င္ က်ပ္ ၄,၈၀၀ မွ ၅,၀၀၀ အတြင္းရွိၿပီး အျပင္ ဆိုင္ေရာင္းေဈးမွာမူ က်ပ္ ၅,၅၀၀ အထိ လက္ရွိ ေရာက္ရွိေနေၾကာင္း ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
"တစ္ဂါလန္ က်ပ္ ၅,၅၀၀ ေဈးေပါက္တာ အလြန္ဆံုး ႏွစ္ပတ္ေလာက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္"ဟု ၎က ေျပာသည္။
အျပင္ဓာတ္ဆီေဈးႏႈန္းမွာ အနိမ့္ ဆံုး က်ပ္ ၃,၅၀၀ ခန္႔မွ ျမင့္တက္လာ ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔ျပင္ ၎က တ႐ုတ္ျပည္ဘက္တြင္ ဆီေဈးႏႈန္းျမင့္မားမႈေၾကာင့္ ျမစ္ႀကီး နားဘက္မွ ျပည္တြင္းဓာတ္ဆီမ်ား တ႐ုတ္ျပည္သို႔တင္ပို႔မႈ မ်ား ရွိသည္ကို ၾကားမိေၾကာင္း ေျပာသည္။
"အရင္က ျမန္မာက တ႐ုတ္ဘက္က ဆီကို ၀ယ္ေပမယ့္ အခုတ႐ုတ္ဘက္ကို ကန္ပိုက္တီးကေနတစ္ဆင့္ ပို႔ေနတယ္လို႔ၾကားပါတယ္။ အျပင္ဆုိင္ေတြက လည္း တ႐ုတ္ျပည္ကို တစ္ဆင့္ျပန္ ေရာင္းတာပါ"ဟု ၎က ေျပာသည္။
ဓာတ္ဆီအတြက္မူ ရန္ကုန္ႏွင့္ နယ္ ေဈးမွာ တစ္ဂါလန္လွ်င္ က်ပ္ ၅၀၀ ခန္႔ အနည္းဆံုးကြာေသာ္လည္း ဒီဇယ္အတြက္မူ က်ပ္ ၁၀၀ ခန္႔သာ ကြာတတ္သကဲ့သို႔ ျမစ္ႀကီးနားတြင္မူ ဒီဇယ္ေပါက္ ေဈး တစ္ဂါလန္ က်ပ္ ၄,၅၀၀ ေဈးရွိသည္။
ျမစ္ႀကီးနားကဲ့သို႔ နယ္ဘက္ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီဆိုင္မ်ားတြင္ဆိုင္ကယ္တန္းစီမႈပိုမ်ားၿပီး တစ္စီးလွ်င္ ေလးနာရီမွ ငါးနာရီအတြင္း ၾကာျမင့္ေၾကာင္းႏွင့္ တစ္ဆိုင္လွ်င္ တစ္ရက္ တန္းစီသည့္ ဆိုင္ကယ္ေပါင္းအစီး ၁,၀၀၀ ခန္႔ရွိေၾကာင္း ေျပာသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္လည္း ဓာတ္ဆီႏွင့္ ဒီဇယ္ ေဈးႏႈန္းမ်ား ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔မွစတင္ခါ ႏွစ္ဆခန္႔ တက္သြားသည္။ မတ္လ ၁ ရက္ေန႔ ဓာတ္ဆီတစ္ဂါလန္ ျပင္ပေပါက္ေဈးမွာ က်ပ္ ၄,၈၀၀ ျဖစ္ၿပီး ဒီဇယ္မွာ တစ္ဂါလန္ က်ပ္ ၅,၀၀၀ ျဖစ္ေနသည္။
"ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ တစ္ေန႔ကုိ ၁၀၀ ေလာက္ တက္တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ငါးရက္ေလာက္ကတည္းက ဆီေဈး ေတြတက္ေနတာ။ တစ္ဂါလန္ က်ပ္ ၃,၄၀၀ ကေန စတက္ေနတာပါ"ဟု ၃၅ လမ္းေပၚရွိ စက္သုံးဆီဆိုင္မွ အေရာင္း၀န္ထမ္းတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ျပည္တြင္းစက္သုံးဆီေဈးႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လာမႈတြင္ ကမၻာ့ေရနံေဈး ျမင့္တက္လာမႈသည္လည္း အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ေရနံစိမ္းမွာ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၁ ရက္ေန႔က တစ္စည္လွ်င္ အေမရိကန္ ၈၉ ဒသမ ၇၁ ရွိခဲ့ၿပီး ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ၉၆ ဒသမ ၉၇ အထိ တက္ခဲ့သည္။ ဓာတ္ဆီႏွင့္ ဒီဇယ္ဆီမ်ား ေဈးခုန္တက္မႈေၾကာင့္ ေျပးဆြဲေနေသာ လုိင္းကားမ်ားမွာ ခရီးသည္မ်ားထံမွ ေဈး တက္ယူေနရသည္။
ၿမဳိ႕တြင္း ပုံမွန္လိုင္းေျပးဆြဲေနေသာ လိုင္းကား မ်ားမွာ က်ပ္ ၂၀၀ စီ ပုိတက္ယူေနရၿပီး မႏၲေလးႏွင့္ မုံရြာေျပးဆြဲေနေသာကားမ်ားမွာ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၇ ရက္ ေန႔မွစတင္ၿပီး က်ပ္ ၈၀၀ တက္ယူေနေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္-မႏၲေလး-ေနျပည္ေတာ္ ေျပးဆြဲေနေသာ အေ၀း ေျပးကားမ်ားမွာ ဒီဇယ္ေဈးတက္ေသာ္လည္း ကားခေဈး မတက္ေသးဘဲ ပုံမွန္ က်ပ္ ၁၀,၅၀၀ သာယူေသးေၾကာင္း ျမတ္မႏၲလာထြန္း ကားဂိတ္မွ သိရသည္။
ကားလိုင္းမ်ားမွာ ကုန္က်စရိတ္ ျမင့္ေနမည္ျဖစ္ေသာ္လည္းမထသယာဥ္လိုင္း ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိမွသာ ကားခေဈးႏႈန္း မ်ားတက္မည္ဟု သိရသည္။
အေ၀းေျပးကားမ်ားမွာ ရန္ကုန္ႏွင့္မႏၲေလး ဒီဇယ္ ဂါလန္ ၁၀၀ ေက်ာ္ကုန္ေၾကာင္း သိရသည္။
ကားခမ်ားမွာ အျမန္လမ္း မဖြင့္ခင္အခ်ိန္ကတည္းက က်ပ္ ၁၀,၅၀၀ ျဖစ္ၿပီး အျမန္လမ္းဖြင့္ခဲ့ေသာ္လည္း ေဈးက်ျခင္း၊ ေဈးခ်ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ ယခုဆီေဈးမ်ား တက္လာေသာ္လည္း ယခင္ေဈး အတုိင္းေကာက္ျခင္းသည္ ပုံမွန္တြက္ေျခကိုက္ေနျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္ ေၾကာင္း အေ၀းေျပးကားအသုိင္းအ၀ုိင္းမွ တစ္ဆင့္ သိရသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၉ ရက္ေန႔ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္မွ ယင္းနယ္နိမိတ္အတြင္းရွိ ပလက္ေဖာင္းမ်ားတြင္ စက္သုံးဆီမ်ား ေရာင္းခ်ခြင့္ကုိ တားျမစ္ခဲ့ေသးသည္။ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၃ ရက္ေန႔မွစတင္ၿပီး လုိက္နာမႈမရွိေသာ အေရာင္းဆုိင္မ်ားကို သတိေပး ဖမ္းဆီးခဲ့သည္ဟုသိရသည္။
"ဓာတ္ဆီဆုိင္ငါးဆုိင္ေတာ့ ပါသြားၿပီ။ က်န္တဲ့ဆုိင္ေတြလည္း အဖမ္းအဆီးရွိတယ္ဆုိလို႔ ဘယ္သူမွ မဖြင့္ရဲေတာ့ဘူး။ ကြ်န္မတုိ႔ ဆုိင္လည္း ဒီေန႔ပဲပိတ္လိုက္ရတာပါ"ဟု ေဖေဖာ္ ၀ါရီလ ၂၅ ရက္ေန႔ မႏၲေလးၿမိဳ႕အျပင္ဘက္ ေက်ာက္မီးေက်းရြာ ဓာတ္ဆီဆုိင္ တစ္ဆုိင္မွ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။
"ၿမိဳ႕ထဲသြားရင္း လမ္းမွာ ဆီျပတ္သြားလုိ႔ ဆီေရာင္းတဲ့ဆုိင္ကုိ ဆုိင္ကယ္ႀကီးတြန္းၿပီး ပတ္ရွာေနရတာ။ ေနာက္ဆုံး ဘယ္မွာမွ ရွာ မရေတာ့ အိမ္တစ္အိမ္၀င္ၿပီး အကူအညီေတာင္းခဲ့ရတာ။ ပုိက္ဆံ ေပးတာေတာင္ ဆီေရာင္းမယ့္လူမရွိဘူးျဖစ္ေနတယ္"ဟု ကိုယ္တုိင္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယင္းေန႔တြင္ ေက်ာက္မီးေက်းရြာပုိင္ ထုံးဘိုျမစ္ငယ္ျဖတ္လမ္း ေပၚရွိ ဓာတ္ဆီဆုိင္ငါးဆုိင္ကုိ စည္းကမ္းမလုိက္နာမႈေၾကာင့္ ဖမ္းဆီး သြားၿပီး ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္လည္း ထုံးဘုိ ေက်းရြာရွိ စက္သုံးဆီဆုိင္မ်ားကို ဖမ္းဆီးခဲ့ေသးသည္။
"ဆီဆိုင္ေတြဖမ္းတာ မီးေဘးအႏၲရာယ္ေၾကာင့္ထင္တယ္။ မႏၲေလးမွာ ပြင့္လင္းရာသီပဲရွိေသးတယ္။ မီးေလာင္တာေတြ တအားမ်ား ေနတယ္။ ေလာင္တဲ့မီးေတြကလည္း ဓာတ္ဆီေတြကုိ ထုတ္ေနတဲ့အခ်ိန္မ်ဳိး၊ ဓာတ္ဆီေတြကို ပုံးတစ္ပုံးကေနေနာက္ပုံး တစ္ပုံးကုိ လွယ္ေနတဲ့အခ်ိန္မ်ဳိးေတြမွာထၿပီး မီးေလာင္တာေတြ ၾကံဳေတြ႕ေနရတာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ပလက္ေဖာင္းေဘးက စက္သုံးဆီ ဆုိင္ေတြကုိ ပိတ္ခိုင္းတာ ထင္ပါတယ္"ဟု အရန္မီးသတ္တပ္ဖြဲ႕ ၀င္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွ စတင္ၿပီး ဆုိင္ကယ္မ်ား ပုိမုိမ်ားျပား လာမႈေၾကာင့္ လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္း စက္သုံးဆီဆုိင္မ်ားလည္း မ်ားျပားလာခဲ့သည္။ စက္သုံးဆီဆုိင္မ်ား ေနရာအႏံွ႕ရွိလာျခင္းသည္ ေႏြရာသီတြင္ မီးေဘးအႏၲရာယ္ကုိ ပုိမုိစုိးရိမ္စရာျဖစ္သည္ဟု သိပံၸလမ္းတြင္ ေနထိုင္သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ဇန္န၀ါရီလ ၃ ရက္ေန႔ ေအာင္ပင္လယ္ စက္သုံးဆီဆုိင္ တန္းမ်ားကုိ ပရန္ေတာ္ေျမာင္း တူးေဖာ္ရန္အတြက္ ေျပာင္းေရႊ႕ ေစခဲ့ေသးသည္။ အေျပာင္းအေရႊ႕ကာလမ်ားတြင္ ဓာတ္ဆီႏွင့္ဒီဇယ္မ်ား ရွားပါးခဲ့ၿပီး ေဈးတက္ခဲ့ေသးသည္။

0 comments:

Post a Comment

(အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ) မိမိသည္သာလ်ွင္ မိမိ၏ အားထားရာျဖစ္သည္။

 
IT sharing © 2012 | Designed by LogosDatabase.com, in collaboration with Credit Card Machines, Corporate Headquarters and Motivational Quotes