ဂ်ာမနီကလုပ္ခဲ ့တဲ ့ ေၿမေအာက္ရထားေတြကိုေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ခု ေက်ာင္းသြားရင္စီးေနတဲ ့ ရထားေတြေပါ့ တမိနစ္ တစီးႏွဳန္းနဲ ့ လည္ပတ္ေနတာေလ ၿမန္သလားေတာ့မေမးနဲ ့ဗ်ာ။
ကဲ ခု အာရပ္ေစာ္ဘြားမ်ားႏိုင္ငံကလည္း အရွည္ဆံုး ေၿမေအာက္ေမာင္းသူမဲ ့ရထားတဲ ့ဗ်ာ။နည္းပညာေတြကေတာ ့ တအားကိုတိုးတတ္ေနပါပီ။
ဒူဘိုင္း ေျမေအာက္ ရထားစနစ္သည္ ကမာၻေပၚတြင္ အရွည္လ်ားဆံုးေသာ အလိုေလ်ာက္ စနစ္သံုး ေမာင္းသူမဲ့ ေခတ္မွီရထား ကြန္ရက္ ျဖစ္သည္။ ဒူဘိုင္း ရထားစနစ္သည္ ျမို႕ေတာ္၏ အလယ္တြင္ ေျမေအာက္သို႔ ဝင္ေရာက္သြားျပီးအခ်ိဳ႕ေသာ ေနရာ မ်ားတြင္ ေျမျပင္ ေပၚသို႔ ျပန္လည္ထြက္ေပၚလာကာ ေကာင္းကင္တံတားျဖင့္ ျမို႕ေပၚမွ ျဖတ္သန္းေျပးဆြဲသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
၃၂.၄ မိုင္ (၅၂.၁ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားေသာ) ပထမ လမ္းပိုင္းကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ၉ လပိုင္ ၉ ရက္ေန႔ ညပိုင္း ၉ နာရီ ၉ မိနစ္ ၉ စကၠန္႔ အခ်ိန္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျပီး စတင္ဖြင့္လွစ္သည့္ ၂ ရက္အတြင္းမွာပင္ ဒူဘိုင္း လူဦးေရ၏ ၁၀ ရာခိုင္းႏႈန္း စီးနင္းခဲ့ၾကသည္ဟု သိရ သည္။ ေခတ္မွီလွပေသာ ရထားဘူတာမ်ား စၾကၤန္မ်ား ရထားတြဲမ်ား အားလံုးတြင္ ေလေအးေပး စနစ္မ်ား အျပည့္အဝ တပ္ဆင္ထားျပီး စၾကၤန္ႏွင့္ ရထားၾကား ရထားရပ္မွသာ ပြင့္ႏိုင္ေသာ Platform screen doors မ်ား တပ္ဆင္ထားသည္။
စုစုေပါင္း ကုန္က်စရိတ္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇.၈ ဘီလီယံ (ေဒၚလာသန္း ၇၈၀၀) ကုန္ က်ျပီး အျပည့္အစံု ျပီးစီးပါက စုစုေပါင္း လမ္းအရွည္ ၄၃.၃ မိုင္ (၆၉.၇ ကီလိုမီတာ) ရွည္လ်ားမည္ ျဖစ္ျပီး ကမာၻ႔ အရွည္ဆံုး ေမာင္းသူမဲ့ ရထားစနစ္ ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္သည္။
ကဲ ခု အာရပ္ေစာ္ဘြားမ်ားႏိုင္ငံကလည္း အရွည္ဆံုး ေၿမေအာက္ေမာင္းသူမဲ ့ရထားတဲ ့ဗ်ာ။နည္းပညာေတြကေတာ ့ တအားကိုတိုးတတ္ေနပါပီ။
ဒူဘိုင္း ေျမေအာက္ ရထားစနစ္သည္ ကမာၻေပၚတြင္ အရွည္လ်ားဆံုးေသာ အလိုေလ်ာက္ စနစ္သံုး ေမာင္းသူမဲ့ ေခတ္မွီရထား ကြန္ရက္ ျဖစ္သည္။ ဒူဘိုင္း ရထားစနစ္သည္ ျမို႕ေတာ္၏ အလယ္တြင္ ေျမေအာက္သို႔ ဝင္ေရာက္သြားျပီးအခ်ိဳ႕ေသာ ေနရာ မ်ားတြင္ ေျမျပင္ ေပၚသို႔ ျပန္လည္ထြက္ေပၚလာကာ ေကာင္းကင္တံတားျဖင့္ ျမို႕ေပၚမွ ျဖတ္သန္းေျပးဆြဲသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
၃၂.၄ မိုင္ (၅၂.၁ ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားေသာ) ပထမ လမ္းပိုင္းကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ၉ လပိုင္ ၉ ရက္ေန႔ ညပိုင္း ၉ နာရီ ၉ မိနစ္ ၉ စကၠန္႔ အခ်ိန္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျပီး စတင္ဖြင့္လွစ္သည့္ ၂ ရက္အတြင္းမွာပင္ ဒူဘိုင္း လူဦးေရ၏ ၁၀ ရာခိုင္းႏႈန္း စီးနင္းခဲ့ၾကသည္ဟု သိရ သည္။ ေခတ္မွီလွပေသာ ရထားဘူတာမ်ား စၾကၤန္မ်ား ရထားတြဲမ်ား အားလံုးတြင္ ေလေအးေပး စနစ္မ်ား အျပည့္အဝ တပ္ဆင္ထားျပီး စၾကၤန္ႏွင့္ ရထားၾကား ရထားရပ္မွသာ ပြင့္ႏိုင္ေသာ Platform screen doors မ်ား တပ္ဆင္ထားသည္။
စုစုေပါင္း ကုန္က်စရိတ္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇.၈ ဘီလီယံ (ေဒၚလာသန္း ၇၈၀၀) ကုန္ က်ျပီး အျပည့္အစံု ျပီးစီးပါက စုစုေပါင္း လမ္းအရွည္ ၄၃.၃ မိုင္ (၆၉.၇ ကီလိုမီတာ) ရွည္လ်ားမည္ ျဖစ္ျပီး ကမာၻ႔ အရွည္ဆံုး ေမာင္းသူမဲ့ ရထားစနစ္ ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္သည္။
1 comments:
အမေလး ငါတို႔တိုင္းၿပည္
Post a Comment
(အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ) မိမိသည္သာလ်ွင္ မိမိ၏ အားထားရာျဖစ္သည္။